L'obra d'Espriu té un caràcter
fortament unitari al qual ha contribuït la creació de diversos
mites que recorren la seua obra, com ara Sinera, Lavínia i Sepharad, interferits amb els grans mites hel·lènics. A més, és una meditació
constant i obsessiva de la mort, considerada com a la realitat última
de l'existència humana, presentada amb un estil
auster, d'una línia seca i precisa. Per contra, també hi ha la vida
del homes que no mediten la mort, això és, l'agitació vana del
laberint grotesc, que converteix els homes en ninots o titelles.
En Cementiri de Sinera
ens fa una elegia del món,
identificat amb Sinera, destruït per la guerra, a Les
cançons d'Ariadna recupera en vers satíric el món
d'Arenys, en Primera història d'Esther entrecreua el
mite bíblic amb el món de Sinera des de l'estètica grotesca i
esperpèntica. En els llibres Les hores, Mrs
Death i El caminant i el mur , que tracen
un camí d'interiorització que culmina amb l'experiència mística
de Final del laberint,
s'insisteix en l'angoixa i la solitud que envolten l'home i s'hi
expressen les tensions del poeta amb el seu poble. I, finalment, en
La pell de brau,
el poeta, com a profeta del seu poble, s'adreça a Sepharad per
denunciar les injustícies de la postguerra.
En
resum, l'obra d'Espriu és una bona mostra del que es considera poesia
cívica.
Etiquetes
activitats
actor
Àngel Custodi
anglés
animació
anunci
apostrofació
article
assemblea
assistència a classe
atles
Ausiàs March
avantguardes
AVE
batalla
batxillerat
Botifarra
canal 9
cant
canvi i caiguda de preposicions
carrera
catalan bay
Cervantes
cincodias
consell
creació
CRIT
cròniques
cultismes
curtmetratge
deures
dialectes
diapositives dinàmiques
Diario de Valencia
dictat
dictats
dièresi
documental
dónde está
drets
el verí del teatre
elave
endevinalles
eneagrama
escut
Espriu
estendard
estil indirecte lliure
estupidesa
èuscar
falles
festa per la llengua
figuració
final d'etapa
funcions del llenguatge
gramàtica
història
JCF
jocs
JQCV
Las Provincias
lectures
lego
literatura
literatura PAU
llengua
llengua materna
llenguatge
llengües
llengües en perill
llibres
Llull
majúscules
mapa
Martí i Pol
monosíl·labs
moreres
mots
negocis de família
nom parts del dia
notes d'admissió
notes de tall
nothing to hide
ordre de cavalleria
orientació
País Valencià
països
passatemps
patafísica
patrimonials
PAU
pel·lícules
Pep Gimeno
per a què
perquè
poema
polifonia
pronoms febles
proves PAU
PSOE
RACV
rebel
regionalista
Regne de València
relatius
salari
Salva Iborra
senyera
serbi
sèries
sigles
síndrome laboral
Sirera
Solitud
solucions
subjuntiu
subordinades
teatre
teoria llengua
Tirant lo Blanc
traducció
transport marítim
treballs i controls
Tuson
UCD
UNESCO
València
veus del discurs
Víctor Català
videoedició
vídeos
violència de gènere
vocals obertes
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada